Avaliação: Progress test PDF Imprimir E-mail


Objetivos

  • Avaliar a aquisição do vocabulário ensinado
  • Averiguar a utilização adequada dos advérbios nas orações
  • Verificar a utilização correta do simple present na 3ª pessoa do singular
  • Avaliar a utilização do simple future will nas formas afirmativa e negativa
  • Avaliar as competências de leitura e escrita

Material a ser utilizado

  • Cópias da atividade

Orientações para o professor

  • A avaliação é um momento de retomada dos conteúdos abordados, no qual o aluno tem a oportunidade de mostrar aquilo que efetivamente aprendeu
  • Assim sendo, ela deve ser vista como uma forma de verificar os pontos que necessitam ser revistos, e não como uma simples “prova” em que ele precisa ter uma nota alta
  • Lembre-se de que todas as atividades desenvolvidas em sala e fora dela são também uma maneira de avaliar o aprendizado, portanto, devem sempre ser levadas em conta no momento de atribuir uma nota

Procedimentos

Primeira atividade – Sort out

  • Separar as palavras do quadro nas categorias adequadas. Nem todas as palavras serão utilizadas.
  • Answers

•  Music:
rock, rap, pop, classical, country.

•  Movies:
Action,sci-fi, romance, musical, horror, cartoon

•  TV programs:
soap operas, talk shows, news, interviews, shows, movies.  

 

Segunda atividade – Read the text

  • Ler o texto e responder às perguntas em inglês.
  • Orientá-los para a mudança de 1ª pessoa para 3ª pessoa do singular.
  • Answers:

a) He plays baseball and basketball.

b) He usually goes to the club and sees his friends.

c) He likes sci-fi.

d) He likes all kinds of music, especially rock.

e) He likes to watch shows on TV.

 

Terceira atividade – Look at the chart

  • Observar a tabela.
  • Escrever frases usando os advérbios de freqüência.
  • As frases devem ser escritas na 3ª pessoa do singular.
  • Answers:

a) Susan sometimes goes to the club, she always watches soap opera, she never plays soccer or cleans the bedroom.
b) Kate never goes to the club, she usually watches soap opera, she never plays soccer and she usually cleans the bedroom.
c) Jeff usually goes to the club, he sometimes watches soap opera, he always plays soccer and he never cleans the bedroom.
d) Peter always goes to the club, he never watches soap opera, he always plays soccer and he never cleans the bedroom.

Quarta atividade – Make predictions about the future.
Use the information in the box

  • Escrever previsões sobre o futuro, utilizando as expressões e verbos dados, seguindo a orientação dos símbolos.
  • Answers:

a)  In the future people will fly, live in other planets and have robots at home. They won’t GO to the supermarket or take a bus.

 

Quinta atividade – Look at the chart and write about the weather

  • Observar a previsão do tempo para cada cidade, levando em consideração a temperatura prevista e o desenho das condições climáticas.
  • Answers:

a) In London, it will be cold and rainy. In Rio de Janeiro, it will be hot and sunny. In Tokyo, it will be cold and snowy.

 

Sexta atividade – Write about your future plans

  • Escrever sobre seus planos para o futuro.
  • Orientar os alunos para falarem sobre profissões, atividades, moradia etc.



1 - Sort out:

 

 

 

MOVIES
TV PROGRAMS
MUSIC
     
     
     
     
     
     

2 - Read the text.

Hi, my name’s Tim. I’m 10 years old. I live in Alabama, USA. I go to school in the morning and I practice sports in the afternoon. I love baseball, and I also play basketball. On Saturday I usually go to the club and see my friends. Sometimes we go to the mall and watch a movie. I like sci-fi, but my friends prefer action. In the evenings, I always listen to music in my bedroom. I like all kinds of music, especially rock. On Sunday, I like to watch shows on TV.

Now, answer:

a - What sports does Tim play

____________________________________________________________________________

b - What does he usually do on Saturday?

____________________________________________________________________________

c - What kind of movie does he like?

____________________________________________________________________________

d - What kind of music does he like?

____________________________________________________________________________

e - What does he like to do on Sunday?

____________________________________________________________________________

 

3- Look at the chart.

 


Now, write sentences about each of them.

a - Susan ____________________________________________________________________

____________________________________________________________________________

____________________________________________________________________________


b - Kate _____________________________________________________________________

____________________________________________________________________________

____________________________________________________________________________

____________________________________________________________________________


c - Jeff ______________________________________________________________________

____________________________________________________________________________

____________________________________________________________________________

____________________________________________________________________________


d - Peter ____________________________________________________________________

____________________________________________________________________________

____________________________________________________________________________

____________________________________________________________________________

 

 

4- Make predictions about the future.Use the information in the box.






In the future, people __________________________________________________________

 

5- Look at the chart and write about the weather:








In Paris, it will be cold and cloudy. In _______________________________________________

____________________________________________________________________________

____________________________________________________________________________

 

6- Write about your future plans. _________________________________________________

____________________________________________________________________________

____________________________________________________________________________


 
Quem somos | Termos de uso
Viajando pelo Brasil | Datas comemorativas | Sala dos professores

Copyright © 2019 - IBEP - Coleção Eu Gosto - Todos os direitos reservados Um produto Editora IBEP